La composició cinematogràfica és una tasca sovint oblidadai, fins i tot, -per què no dir-ho- menystinguda al nostre país durant dècades. No obstantaixò, poques vegades s'ha volgut prescindir de la música en una pel·lícula i no s'haencarregat a un compositor una partitura feta a mida per a les imatge...
La composició cinematogràfica és una tasca sovint oblidadai, fins i tot, -per què no dir-ho- menystinguda al nostre país durant dècades. No obstantaixò, poques vegades s'ha volgut prescindir de la música en una pel·lícula i no s'haencarregat a un compositor una partitura feta a mida per a les imatges. Catalunya ha tingutnombrosos professionals de la música que, de manera més o menys regular, han visitat les pantalles amb les seves solfes. Des dels primers films sonors fins a la irrupció deljazz i, poc després, la música pop, aquest llibre repassa l'obra i la trajectòria, no sempre cent per cent cinematogràfica, de tot un col·lectiu.Autors de la importància d'Augusto Algueró, Ricard Lamote de Grignon, Joan Duran i Alemany, Ramon Ferrés i Mussolas, Josep Casas i Augé o Frederic Martínez i Tudó hi són tractats en profunditat. Però no s'ha volgut deixar de banda els seus coetanis amb els quals sovintejaven les relacions professionals dins i fora dels estudis cinematogràfics (omnipresents els d'Iquino i els Orphea), i per això aquest llibre n'ofereix també una pinzellada biogràfica i les filmografies completes dels uns i dels altres.
Subscriu-te al nostre butlletí
Subscriu-te i rebràs totes les nostres novetats. Cero SPAM, només continguts de valor.